fredag 13. april 2012

Kva betyr tilpassa opplæring?

Tilpassa opplæring er eit tema som interesserer meg. Det er eit av dei viktigaste prioriterte områda for kompetanseutvikling og har våre eit sentralt omgrep sidan 1970 talet. I opplæringslova paragraf 1 -3 står det skrive: "Opplærings skal tilpassast evnene og føresetnadane hjå den enkelte eleven, lærlingen og lærekandidaten" (Lovdata, u.å). Det betyr at omgrepet tilpassa opplæring ikkje berre er eit interesse område for meg som individ, men det har også ei politisk side i og med det står oppført i opplæringslova som er læraren si viktigaste styringsdokument. Omgrepet tilpassa opplæring blei i 2008 skilt ut som eigen paragraf, dette for å gjere det tydeleg at prinsippet ikkje var noko mål, men eit verkemiddel for læring.

Tilpassa opplæring handlar om at kvar einskild elev skal få undervisninga tilpassast ut i frå sine føresetnadar og evner. Det er element som psykisk - og fysisk utvikling, interesse, sosial bakgrunn og kulturell samhald ein som lærar skal ta omsyn til (imsen, 2006). Det er eit vidt omgrep, det gjeld all undervisning. Det betyr at både ordinær undervisning og spesialundervisning er ei form for tilpassa opplæring. Ordinærundervisninga gjeld for alle elevar, medan spesialundervisninga gjeld for elevar som har fått sakkyndig vudering og ekstra ressursar vil då bli lagt inn i undervisningsøktene.

Bruk av digitale hjelpemiddel kan då vere med på å redusere bruken av paragrag 5.1. Undervisninga blir meir variert, elevane får sansane sine stimulert, elevgruppa kan bli meir samla når ein til dømes jobbar med nettpbaserte program som google dokumenter, digitale tankeverktøy, blogging,  og wiki.

____________________________________________________

Imsen. G (2006) Lærerens verden - innføring i generell didaktikk. Oslo, universitetsforlaget AS

Lovdata (u.å): Lov om grunnskolen og den vidaregåande opplæringa. Henta 04.03.2012 frå http://www.lovdata.no/all/nl-19980717-061.html


Repstad, K & I.M. Tallaksen (2006): Variert undervisning – meir læring. Lærerens metodebok. Fagbokforlaget
  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar