fredag 13. april 2012

Informasjonskompetanse



I dette innlegget vil eg sjå nærare på omgrepet informajsonskompetanse og kva ein kan gjere for å forbetre eleven si kompetanse omkring dette.

Informasjonskompetanse er i følgje «store norske leksikon» «en samling av ferdigheter som gjør en person i stand til å identifisere når informasjon er nødvendig, og som setter vedkommende i stand til å lokalisere, vurdere og effektivt anvende denne informasjonen. (SNL,2011)»

Mi erfaring i forhold til dette omgrepet er at elevane er dyktige til å handtere datamaskina som digitalt verktøy i teknisk forstand. Vidare har eg opplevd store manglar når det kjem til å vurdere informasjonen og korleis dei skal anvende den på ein tenleg måte. Etter å ha observert dette har eg difor prøvd å betre dette ved å gjere elevane bevisste på dette. 

For å kunne forbetre dette må me som lærarar først betre vår kompetanse til å kunne styrke deira sin informasjonskompetanse. Me må hjelpe elevane med å bruke rett søkeverktøy, effektive søkestrategiar og kunne vurdere kjeldene kritisk. Ein må legge til rette for læringsarenaer der elevane sjølv blir produsentar. Det kan ein til dømes gjere ved å la dei produsere konkrete tekster og vurdere kvarandre.

Læraren må altså få ei større rolle og elevane må i mindre grad bli overlete til seg sjølve. 

___________________________________________________

Store norske leksikon (2011) Henta den 12.04.2012 frå http://snl.no/informasjonskompetanse 


1 kommentar:

  1. Jeg tror det du sier i siste setning er veldig essensielt for at elevene skal utvikle informasjonskompetanse. Gjennom emnet "informasjonskompetanse" har vi forstått at dette er noe som tar lang tid å bygge opp, og jeg tror ikke lærere flest bruker nok tid i løpet av uka til å jobbe med akkurat dette.

    I dagens skole er det veldig mye fokus på at elevene skal bruke hverandre som støtte, og det blir vel litt lett for at læreren lar dem jobbe for mye alene. Men informasjonskompetansen er noe vi kan arbeide mot i de aller fleste situasjoner når elevene bruker internett, og det gir oss heldigvis mange muligheter dersom læreren er bevisst på dette.

    SvarSlett