tirsdag 18. oktober 2011

Digital kompetanse - kompetanseomgrepet

Omgrepet digital kompetanse er omfattande. Det er eit samspel mellom ei rekke komponent.
I Stortingsmelding nr. 30 (2003 – 2004) Kultur for læring (Kunnskapsdepartementet, 2004:48) blir digital kompetanse definert som summen av enkle IKT - ferdigheiter og meir avanserte ferdigheiter. Der dei enkle ferdigheitane dreiar seg om å lese, skrive, rekne, ta i bruk programvare, søke, lokalisere, omforme og kontrollere informasjon frå ulike digitale kjelder. Og dei avanserte ferdigheitene omhandlar det å utfordre evna til å evaluere, tolke, analysere og å vere kritisk til kjelde av digitale sjangrar og medieformer (Kunnskapsdepartementet,2004:48).

Det komplekse og samansette omgrepe utrykker seg (uheldigvis) ulikt på forskjellige nivå i skulane i landet. Utstyr og infrastruktur (nivå, tettheit og løysingar) er viktige komponentar i arbeidet med å “bygge landet” i forhold til digital kompetanse, men også faktorar som forsking og utvikling og generell kompetanseutvikling er også sentrale komponentar i forhold til å oppnå digital kompetanse.

I skulesamanhengen er det viktig at ein bryt ned omgrepet og rette seg mot det opplæringa står for, for å kunne evaluere elevane i forhold til den digitale kompetansa. Elevane må kunne mestre utfordringane i det lærande samfunnet og difor vil digital kompetanse vere ein nødvendig komponent. 



____________________________________________________________

Kjeldeliste



Kunnskapsdepartementet (2004): Stortingsmelding nr. 30 - Kultur for læring

Henta 27.11.2011 frå http://www.regjeringen.no/nb/dep/kd/dok/regpubl/stmeld/20032004/stmeld-nr-030-2003-2004-.html?id=404433

2 kommentarer:

  1. Jeg tror også at det materielle spiller en stor rolle for mulighetene til å gi elevene den digitale kompetansen.
    Du skriver om rammer og infrastruktur her, men jeg tenker like mye på lærerne og skolekulturen i forhold til å skulle "bygge landet".

    Med tanke på at lærerne i norsk skole er stort sett svake på det som omhandler digital kompetanse, så vil jeg påstå at til og med lærerutdanningen må endres.

    SvarSlett
  2. Jeg er ganske enig med Mariann her. Skulle gjerne sett mer om lærernes digitale kompetanse. Det er jo de som skal utnytte infrastrukturen på skolen for så å videreformidle deres kompetanse til elevene.
    Både infrastruktur og lærere er avhengig av hverandre for å fungere.

    SvarSlett